I Scouterna är det roligt bus utomhus som gäller. Du kan börja som spårarscout när du är åtta år, och var beredd på äventyr redan från första dagen.

I Scouterna får du nya kompisar som precis som du tycker att det är superskoj att vara utomhus.

Spårarscout är man när man går i andra till tredje klass. Det engelska namnet är Tracker Scout. Vår symbol är en räv som heter Tofs som är duktig på att spåra och visa väg för våra yngsta scouter. Våra ledord är Nyfikenhet, Prova, Natur, Fantasi och Roligt!

Vår avdelning och maskot är Vildkatten. Hör ni någon som ropar ”Vem är där? Vildkatten!” så är det en av våra spårare!

I spårarna hittar vi på massor med kul saker och vi gör dem på ett speciellt sätt. Vi gör saker tillsammans, ofta i grupper som vi kallar patruller. Vi provar oss fram – det är så vi lär oss! När det går dåligt funderar vi på varför det gick som det gjorde och provar igen. Och igen. Och ibland ännu en gång. Det är där äventyren och utmaningarna finns!

Spårarna är schyssta kompisar. Vi låter alla vara med och vi lär oss att samarbeta.

Som förälder är du alltid välkommen att vara med på ett möte eller en del av ett möte. Hör gärna av er till en av oss ledare först, så att vi vet att ni kommer om vi har planerat något speciellt för kvällen. Ni kan också alltid höra av er till oss ledare om ni har några frågor eller funderingar.

Man kan börja i spårarna när som helst under teminen. Kom gärna och hälsa på oss och se vad vi gör! Våra möten är på måndagar 18:00 – 19:30. Vi träffas i vår underbara scoutstuga i Ruveröd eller i scoutlokalen centralt i byn på Ljungbygatan 22 (Gamla KREAB).

Som förälder till en spårare kan du även gå med i vår slutna Facebookgrupp, där vi lägger upp information om kommande möten och bilder från våra äventyr. Ni hittar vår grupp här.  Skriv vem ni är förälder till så ni kan bli tillagda!

Välkomna till Spårarna!

Ledare på avdelningen Spårare