Utmanare 15–19 år

I utmanarna fungerar gruppen som ett lag där vi löser problem och har roligt alla tillsammans. Det man tidigare lärt sig som scout används nu mer självständigt i de aktiviteter vi har. Utmanarna är med och planerar sitt terminsprogram själva utifrån de önskemål scouterna själva har. Som utmanarscout fortsätter man att utmana sig själv och sina kompisar för att fortsätta växa som individer. Man möter nya utmaningar samtidigt som man har roligt tillsammans. Utmanarna har möte på tisdagar 18:30-20:00 eller söndagar 10:00-12:00. Utöver veckomötena så åker vi på läger och utmanar arrangemang där vi träffar andra utmanarscouter. Vi har också egna övernattningar där vi träffas och umgås i vårt egna gäng.

Ledare på avdelningen Utmanare

Christoffer Olsson